FAQ & Hulp
Heb je vragen? Wij hebben antwoorden.
Producten
Wij verenigen twee van onze grootste passies: reizen en design. Als wereldreizigers en opgeleide grafisch ontwerpers werken we gepassioneerd en professioneel: elk van onze kaarten is vanaf de grond zelf ontwikkeld. Wat we met de hand op het grafisch tablet tekenen, komt niet uit een „kant-en-klare data-la“. Op basis van geo-data en zorgvuldig onderzoek controleren we elke markering voordat we deze op de kaart plaatsen. We zorgen ervoor dat er geen spelfouten in de plaatsnamen staan en dat de schrijfwijzen en umlauten zo correct mogelijk zijn.
Voordat we de kaarten te koop aanbieden, voeren we uitgebreide testdrukken uit om ervoor te zorgen dat alles harmonieus past. Gemiddeld zitten er 200-300 werkuren in een enkele kaartenfamilie.
De klant heeft een grote keuze aan kleuren, formaten en uitvoeringen – en daarnaast ook veel mogelijkheden voor personalisatie.
Deze enorme oog voor detail en diversiteit maken onze kaarten tot unieke exemplaren die nergens anders te koop zijn.
Ook bij de uitvoering zetten we de hoogste kwaliteit in:
Elke Canvas Prikbord beschikt over een 390 g/m² dikke canvas van 100% katoen. (Merkenmateriaal van SIHL®). In tegenstelling tot polyesterdoeken, zoals die vaak op de markt zijn, bieden katoendoeken drie voordelen: de vezels sluiten zich wanneer je een pin weer verwijdert en er blijft geen gat achter. Bovendien is het uiterlijk en de tast van een katoendoek duidelijk mooier, natuurlijker en van hogere kwaliteit. En: deze fijn gestructureerde linnenstof maakt een hoge kleurhelderheid en een haarscherp drukbeeld mogelijk.
De canvas wordt gespannen op een naar keuze 2 cm of 4 cm dikke spieraam van massief vurenhout. De canvas wordt om het spieraam heen geslagen en aan de achterkant van het frame bevestigd. Dit zorgt voor een mooi uiterlijk, want het frame is volledig bedekt door de canvas en dus niet zichtbaar.
De dikte van de canvas en de bijzonder strakke spanning zorgen voor een perfecte houvast van de pins. De punaises zijn gemakkelijk in te brengen, kantelen niet en glijden niet uit. Wij noemen ze: „Canvas Prikbord LITE“.
Als alternatief bouwen we bij de „Canvas Prikbord PLUS“ een harde schuimplaat van PALBOARD® aan de achterkant in het frame in – voor maximale houvast van de pins. Dit materiaal is van hogere kwaliteit, lichter en vooral breukbestendiger dan kurk.
Ook bij de magnetenborden en posters gebruiken we uitsluitend merkenmateriaal en geen inferieure materialen uit het Verre Oosten.
Al deze bovengenoemde factoren maken onze kaarten tot unieke premiumproducten.
Bij de „Canvas Prikbord LITE“ laten we een achterwand van lichtschuim of kurk weg. Het canvas is zo dik dat punaises direct in het canvas blijven zitten. Bij het inbrengen van een punaise wiebelt deze eerst een beetje, maar blijft daarna zitten waar hij moet zitten.
Bij de „Canvas Prikbord PLUS“ plaatsen we bovendien een 5 mm dikke PALBOARD® hardschuimplaat in het spieraam. Dit materiaal is van hogere kwaliteit, lichter en vooral breukbestendiger dan kurk. Dit garandeert maximale stabiliteit bij het prikken! De vier hoeken van de plaat zijn afgeschuind, zodat je comfortabel toegang hebt tot de kleine spankegels en zo het spieraam indien nodig kunt natrappen. Bovendien bevinden zich aan de bovenkant van de plaat twee kleine uitsparingen, zodat je het spieraam aan twee stalen spijkers kunt ophangen.
Superscherp. Knackscherp. Messerscherp! Alle producten worden op basis van vectordata met een resolutie van 2.400 dpi gedrukt.
Houd rekening met het Canvas Prikbord: omdat het bedrukte materiaal een van nature ongelijke oppervlakte heeft, kan er afhankelijk van de kijkhoek van het doek lichte optische onscherpte binnen de toleranties optreden. Dit is geen gebrek en geeft geen recht op reclamatie.
We laten niet alleen in het ontwerp alles wat onnodig is weg: het Canvas Prikbord kan zonder problemen direct met het spieraam aan twee stalen spijkers worden opgehangen.
Duurzaamheid ligt ons ook na aan het hart: de druk wordt uitgevoerd met GREENGUARD GOLD gecertificeerde inkten op waterbasis. Deze zijn geurloos en daarom ook geschikt voor kinderkamers.
Het spieraam is gemaakt van duurzaam vurenhout uit Duitsland – FSC gecertificeerd.
En de verpakking is voor 99% recyclebaar.
Onze magnetische posters zijn de eenvoudigste en goedkoopste oplossing om reisbestemmingen met magneten te markeren. De magnetische hechting bij het magnetische poster is echter aanzienlijk lager dan bij ons magnetisch bord: er hechten alleen kleine, lichte magneten en geen reismagneten!
Ons magnetisch bord is daarentegen een zeer hoogwaardige en vooral robuuste oplossing: we plakken een hoogwaardig bedrukte ferrofolie op een aluminium composietplaat. Deze ferrofolie heeft een zo sterke magnetische hechting dat keukenmagneten of reismagneten eraan blijven kleven. Als ophangoplossing bieden we optioneel aluminium platen aan – of, als het echt chique moet worden, een galerijophanging. Deze geeft het magnetisch bord een zwevend uiterlijk en laat het magnetisch bord er nog waardevoller uitzien dan het al is.
Let op: Magneten hebben een minimale afstand tot elkaar nodig, zodat ze elkaar niet aantrekken of afstoten vanwege hun polariteit. Hoe groter een magneet, hoe groter de afstand tussen de magneten moet zijn. We raden de kleine magneetpinnen uit onze accessoires aan – ze maken een relatief hoge dichtheid aan locatieaanduidingen mogelijk (ca. 18 mm afstand tot elkaar).
Behang: Hoe worden de natte fotobehang bevestigd?
Het oppervlak moet droog, schoon, glad en absorberend zijn.
Onze vlies-fotobehang kan meestal eenvoudig droog worden verwijderd. De muur wordt niet beschadigd.
Muren en plafonds zijn nooit helemaal recht. Daarom moet het behang altijd iets langer en breder zijn dan de vrije wandmaat. De uitstekende resten worden na de montage gewoon afgesneden.
Het behang wordt volgens jouw bestelling op maat als individuele speciale productie gedrukt. Daarom kun je later geen banen nabestellen, maar moet je het complete behang in een nieuwe bestelling nabestellen.
Personaliseringen
Voor de personalisatie van onze kaarten staan je verschillende motieven of logo's ter beschikking. Daarbij kun je zowel de namen opgeven (regel 1), als ook de onderregel (regel 2) bepalen. Bij sommige motieven kun je zelfs tekst voor een legende definiëren (regel 3).
Zo werkt het concreet:
Voor de bestelling kies je eenvoudig de gewenste personalisatie via het menu (de productafbeeldingen leggen de varianten heel goed uit), vul je in tekstveld nr. 1 de namen in en in tekstveld nr. 2 de onderregel. Dan stop je het in het winkelmandje – en dat is ook alles.
De tekstlengte per regel mag ongeveer 25 tekens niet overschrijden.
Orthografisch zijn er twee mogelijkheden:
1. Volgens de Duden is het: Vorm de genitief zonder apostrof!
Volgens dit is de correcte schrijfwijze bij namen: „Tom & Emmas World Travel Map”.
2. De Duden staat echter de volgende uitzonderingsregel toe:
Om de grondvorm van namen extra te benadrukken, is het ook correct een apostrof te plaatsen – dat is logisch bij personalisaties!
Daarom kiezen wij of bevelen wij de schrijfwijze „Tom & Emma's World Travel Map” aan.
Wij nemen jouw tekstinstructies bij personalisaties 1:1 over. Alleen bij bijzonder opvallende fouten of complexere personalisaties sturen wij voor aanvang van de productie een correctie-exemplaar per e-mail of sms.
Ja, je kunt het Bourdain-citaat vervangen door een ander citaat naar keuze. Om het citaat te vervangen: kies de juiste personalisatievariant en voer de gewenste tekst in het daarvoor bestemde tekstveld in.
Voor de zekerheid, zodat alles wordt zoals je het voorstelt: Bij een individueel citaat sturen wij je altijd voor de productie een correctie-exemplaar per e-mail.
Graag drukken wij een bedrijfslogo in de Kaart. Voor deze individuele uitvoering rekenen wij, afhankelijk van het type en de inspanning, slechts een kleine toeslag voor gegevensovername, voorbereiding van de drukgegevens en afstemming. Stuur ons alstublieft een aanvraag per E-Mail en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
De kleurcombinaties van ons kaartmateriaal zijn zorgvuldig geselecteerd en in een langdurig proces getest (afgestemd in meerdere proefdrukken). Een kleurwijziging vereist een hernieuwde controle van de kleuren, wat een zeer tijd- en kostintensief proces tot gevolg zou hebben.
In principe is een kleurwijziging mogelijk. Graag maken wij een bijpassende offerte. Stuur ons alstublieft een aanvraag per e-mail en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.
Bestelling & Betaling
- Betaling per Visa, Mastercard, American Express
- Betaling per PayPal
- Betaling per Apple Pay, Google Pay
- Betaling per Amazon Pay
- Betaling per vooruitbetaling
- Betaling per Klarna Sofort-Überweisung
- Betaling per Klarna factuur (Let op de informatie over de kosten bij verlengde factuurbetaling)
Nee, je kunt bij ons ook als gast bestellen.
Ja, je kunt je bestelling achteraf wijzigen of annuleren – tot het moment waarop wij het productieproces zijn gestart. Op dat moment sturen wij een bestelupdate per e-mail naar je en noemen daarin een verwachte leverdatum. Is het productieproces eenmaal gestart, dan is een wijziging of annulering van de bestelling helaas niet meer mogelijk.
Uitzondering afleveradres: Wil je het afleveradres wijzigen, dan kun je ons dit tot 3 werkdagen na je bestelling via het contactformulier laten weten.
Ja, je kunt je bestelling achteraf annuleren – tot het moment waarop wij het productieproces zijn gestart. Op dat moment sturen wij een bestelupdate per e-mail naar je en noemen daarin een verwachte leverdatum. Is het productieproces eenmaal gestart, dan is annulering van de bestelling helaas niet meer mogelijk.
Verzending & Levering
Alle kaarten zijn geen voorraadartikelen, maar worden op bestelling speciaal voor jou geproduceerd. Daarom hebben we een levertijd van 6 tot 8 werkdagen (Duitsland).
Accessoires zoals speldjes of magneetpinnen hebben we meestal altijd op voorraad en verzenden we binnen 1 tot 2 werkdagen.
In Duitsland is de verzending van alle artikelen gratis. Verzendkosten worden alleen in rekening gebracht voor afleveradressen buiten Duitsland. De exacte verzendkosten kun je vinden in onze verzendvoorwaarden.
Leveringen naar niet-EU-landen zijn vanwege de grote verpakkingsafmetingen helaas erg duur. We raden daarom aan de levering naar een Duits adres te laten plaatsvinden. Bedrijven zoals MeinEinkauf.ch en soortgelijke bieden aantrekkelijke mogelijkheden om goederen van Duitsland naar Zwitserland te vervoeren.
Aangezien de Kaart individueel voor jou wordt geproduceerd, zijn onze productie- en levertijden iets langer dan gebruikelijk. De respectieve levertijden vind je direct op de productdetailpagina of in onze Verzendrichtlijnen.
Op verzoek en tegen een meerprijs van 35,00 euro (50,00 euro bij magnetische borden) bieden wij een expressproductie aan (zie volgende sectie).
De opgegeven verzendtijd is een richtlijn. In individuele gevallen kan het tot vertragingen komen waarop wij geen invloed hebben.
Wij verwerken de opdrachten van onze klanten in vaste productieprocessen chronologisch. Met de optie „Express” bieden wij klanten de mogelijkheid om hun opdracht geprioriteerd te behandelen, d.w.z. de opdracht wordt uit de gebruikelijke productieprocessen gehaald en apart behandeld. Voor ons betekent dit een aanpassing van de processen en uiteindelijk extra inspanning. Daarom rekenen wij deze Express-optie met 35,00 euro bruto extra (50,00 euro bij magnetische borden).
„Express” betekent niet dat wij sneller verzenden. Want 90% van alle bestellingen verzenden wij sowieso als Overnight.
Producten met een pakmaat tot 120 cm lengte en 60 cm breedte (komt overeen met alleen doeken in de Grootte 80 x 60 cm) verzenden wij met DHL.
Producten met een grotere pakmaat (komt overeen met doeken vanaf 100 cm breedte) verzenden wij met GoExpress.
De bezorging door Go! Express vindt altijd plaats op werkdagen tussen 08:00 en 13:00 uur.
Als een bezorging in de middag gewenst is, worden extra kosten van 10,00 euro in rekening gebracht.
DHL laat gewoonlijk een bericht achter, zodat je de goederen zoals gebruikelijk bij het dichtstbijzijnde postkantoor kunt ophalen.
Leveringen van goederen met een zijde van 100 cm of meer verzenden wij met de spediteur GoExpress. Elke levering is een speciale rit naar jouw adres. Mocht de eerste bezorgpoging niet succesvol zijn, dan heb je daarna de mogelijkheid om telefonisch een tweede bezorgafspraak te maken.
Het afspreken van een gewenste leverdatum is om organisatorische en productiegerelateerde redenen niet mogelijk (zie het volgende punt in de FAQ).
Wij zijn een zeer klein bedrijf met vaste productieprocessen. De opdrachten worden chronologisch verwerkt en na voltooiing onmiddellijk verzonden.
Het rekening houden met gewenste leverdata zorgt ervoor dat deze productieprocessen niet kunnen worden nageleefd en moeten worden aangepast. De ervaring heeft geleerd dat dergelijke ingrepen in de processen vroeg of laat tot fouten en daarmee tot ontevredenheid bij de klanten leiden.
Bovendien missen wij opslagmogelijkheden, om voltooide producten op te slaan en op korte termijn in- en uit te slaan.
Om deze redenen bieden wij geen gewenste leverdata meer aan.
Nee. De Formaten van onze wereldkaarten zijn niet geschikt voor pakketautomaten.
Indien de levering naar een land buiten de EU plaatsvindt, kunnen er extra douanerechten, belastingen of heffingen door de klant betaald moeten worden, maar niet aan de aanbieder, maar aan de daar bevoegde douane- of belastingautoriteiten. Het wordt de klant aanbevolen om de details vóór de bestelling bij de douane- of belastingautoriteiten te informeren.
Retourzending & Klacht
Ja! Wij produceren onze producten met grote passie en het is ons belangrijk om je een hoge kwaliteit te bieden. Ben je toch niet tevreden met de goederen? Geen probleem: Bij niet-gepersonaliseerde artikelen of artikelen die niet als speciale bestelling zijn aangegeven, heb je 14 dagen na ontvangst van de goederen de tijd om ze aan ons terug te sturen.
Houd er rekening mee dat de klant de kosten van de retourzending draagt.
Alle artikelen met personalisaties zijn speciale bestellingen die volledig op jouw behoeften zijn afgestemd. We kunnen ze niet meer doorverkopen. Daarom zijn deze producten helaas uitgesloten van retour (volgens § 312 g Abs. 2 Nr. 1 BGB). Bovendien zijn alle producten die als speciale bestellingen worden aangeduid, uitgesloten van retour.
Je kunt je bestelde, niet-gepersonaliseerde artikelen binnen 14 dagen na ontvangst van de zending aan ons retourneren.
Je terugbetaling wordt binnen 2-3 werkdagen verwerkt nadat de retourzending bij ons is aangekomen. De terugbetaling vindt plaats via de oorspronkelijke betaalmethode. Terugbetalingen op een andere betaalmethode zijn niet mogelijk.
Houd er rekening mee dat het – afhankelijk van de gekozen betaalmethode – even kan duren voordat de betaling bij jou zichtbaar is.
We werken zeer zorgvuldig en hebben een uitstekende kwaliteitscontrole. Toch maken ook wij fouten.
Ook onze expediteur werkt zeer zorgvuldig. Desondanks is een beschadiging van de goederen tijdens het transport nooit helemaal uit te sluiten. Mocht de goederen beschadigd bij jou aankomen, stuur ons dan alstublieft 2-3 bewijsfoto's van de goederen en de verpakking.
Als de klacht gegrond is, zorgen wij zo snel mogelijk voor vervanging.
Ons kwaliteitsmanagement zorgt ervoor dat de goederen in perfecte staat worden verzonden. Toch kunnen er ook bij ons fouten voorkomen. Als de afdruk onscherp is en wij dit voor verzending niet hebben opgemerkt, stuur ons dan alstublieft 2-3 bewijsfoto's. Als de klacht gegrond is, zorgen wij onmiddellijk voor vervanging.
Let op: De bedrukking van de doeken (katoenmix) gebeurt op basis van haarscherpe gegevens met een resolutie van 2.400 dpi. Omdat het bedrukte materiaal van nature een ongelijkmatige oppervlakte heeft, kan er afhankelijk van de kijkhoek van het doek lichte optische onscherpte binnen de toleranties optreden. Deze situatie vormt geen gebrek en geeft geen recht op reclamatie.
Instructies voor het spannen & onderhoud
Je hebt net je nieuwe canvas ontvangen en het heeft plooien of het canvas zelf is niet meer helemaal strak? Geen reden tot zorgen – dit is geen beschadiging of gebrek, maar:
Onze canvassen zijn volwaardige, professionele galerij-canvasdoeken van 100% natuurlijke materialen. Het bijzondere is dat de canvasstoffen niet zomaar aan het houten frame worden getackerd, zoals bij standaardframes of goedkope producten het geval is. Kleine houten wiggen aan de achterkant van het spieraam zorgen er juist voor dat het canvas goed op spanning wordt gebracht of steeds weer op spanning kan worden gebracht (het materiaal werkt immers in de loop van de tijd). Tijdens de productie zorgen we ervoor dat deze wiggen stevig in het spieraam zitten en het canvas maximaal strak gespannen is.
Tijdens het verzenden wordt het pakket echter onvermijdelijk blootgesteld aan stoten en hefbewegingen. Ondanks goede verpakking kunnen deze externe invloeden ervoor zorgen dat de wiggen weer iets verschuiven – en het canvas daardoor spanning verliest. Het gevolg: plooien in het canvas!
Oplossing: Om deze plooien weer glad te trekken, moeten de houten wiggen gewoon iets dieper in het frame worden geslagen. Dit drukt de houten latten van het spieraam weer verder uit elkaar en het canvas wordt strakker.
Ga als volgt te werk:
- Leg het spieraam voorzichtig op het beeldvlak (bij voorkeur op een deken, zodat het drukbeeld niet beschadigd raakt).
- Sla de houten wiggen in de hoeken voorzichtig (!) met een kleine hamer iets dieper (1-2 millimeter is in de meeste gevallen voldoende, zeker niet tot het einde!).
- Klaar! Na 1-2 dagen zouden de plooien glad moeten zijn; is dat niet het geval, sla de wiggen dan nog iets dieper.
Kleine tip: Heb je het canvas nagespannen, maar zit het nog niet helemaal strak op het spieraam? Bevochtig het canvas dan na het nagespannen gelijkmatig aan de achterkant met een natuurlijke spons (zeker niet aan de voorkant, om het drukbeeld niet te beschadigen). Wacht tot het canvas weer droog is. PAS NA HET DROGEN sla je de wiggen dieper in de houten latten.
Elke boom is uniek en hout is een tijdloos natuurproduct dat sterk wordt beïnvloed door natuurkundige basiswetten zoals temperatuur en luchtvochtigheid. Dit natuurlijke en rustieke karakter, dat de bijzondere charme van hout uitmaakt, brengt echter ook bepaalde beperkingen met zich mee in de eigenschappen van de producten, die bewust geaccepteerd moeten worden. Ondanks de zorgvuldigste materiaalkeuze en de modernste productiemethoden moeten de weergegeven bijzonderheden van hout, die in de praktijk steeds weer worden waargenomen, worden geaccepteerd. Deze kenmerken zijn oncontroleerbare eigenschappen van het materiaal hout en kunnen niet worden geclaimd.
Concreet betekent dit: het doek kan zich na verloop van tijd uitrekken door schommelende temperaturen en luchtvochtigheid en leiden tot vervorming van het houten frame. Dergelijke gevallen zijn uitdrukkelijk geen reden tot klacht.
#1 Nabeugelen
• Leg het spieraam voorzichtig op het beeldvlak (bij voorkeur op een deken, zodat het drukbeeld niet beschadigd raakt).
• Sla de houten wiggen in de hoeken voorzichtig (!) dieper met een kleine hamer (1-2 millimeter is in de meeste gevallen voldoende, zeker niet tot het einde!).
• Klaar! Na 1-2 dagen zouden de plooien glad moeten zijn; is dat niet het geval, sla dan de wiggen nog een stukje dieper in.
#2 Rechtbuigen
• zet het spieraam met één zijde op de grond voor je neer
• het beeldvlak wijst van je af
• fixeer de onderste spieraamlat met je voet
• buig het spieraam door de diagonale hoeken naar elkaar toe te drukken
• draai het spieraam indien nodig naar de volgende zijde en herhaal het proces totdat het frame volledig recht is
#3 Bevochtigen
• leg het spieraam op het beeldvlak
• bevochtig het houten frame gelijkmatig met water (licht besproeien, niet doorweken)
• belast alle hoeken en zijden gelijkmatig (bijv. met boeken)
• laat het frame in horizontale positie volledig drogen
Wij hechten bij onze producten waarde aan duurzaamheid en natuurlijkheid. Ons canvas bestaat uit 100% katoen en wordt bedrukt met UV-bestendige inkt op waterbasis. Daarbij vermijden wij het verzegelen met een chemische lak om de natuurlijkheid van het materiaal te behouden.
In dit licht moet het canvas zorgvuldig worden behandeld. Vooral donkere ondergronden zijn gevoelig voor vingerafdrukken – daarom raden wij aan niet met de hand over het canvas te wrijven of het canvas met vette vingers aan te raken.
We raden ook aan voorzichtig te zijn bij het uitpakken: wanneer het canvas uit de doos wordt gehaald, vragen wij erop te letten dat het canvas niet langs de randen van de doos krast. Dit leidt onvermijdelijk tot krassen en kleurafschilfering.
Krasjes aan de randen van het canvas, veegsporen of vingerafdrukken zijn geen reden voor reclamatie!
Ons canvas is gemaakt van 100% katoen en wordt in het kader van duurzaamheid bedrukt met milieuvriendelijke, wateroplosbare inkten – die geurvrij zijn. Het reinigen van het canvas gebeurt eenvoudig met een zachte, droge doek zonder teveel druk. Absoluut niet nat reinigen, dit zou het drukbeeld beschadigen en de kleur doen uitlopen.